Znamo da ste već zapazili takozvano tečno slikarstvo i da ste oduševljeni, kako samim procesom tako i magičnim izgledom rezultata. Radi se o tehnici koja je na popularnosti dobila jako brzo, ne samo zbog sjajnih i nestvarnih efekata, već i zbog procesa kojim se do njih dolazi. Oni koji su se osmelili da probaju tvrde da je ova tehnika opuštajuća, ali i "zarazna". Dakle, dobro razmislite kada se upuštate u "fluid painting" jer će vas potpuno osvojiti i nećete moći da odete pre nego što isprobate sve varijante, verujte.
Šta je potrebno i odakle krenuti?
Naravno, zaljubili ste se u ovu tehniku i poželeli ste da se i sami nađete u ulozi onoga koji tako slobodno prosipa boje po platnu. Već vam je jasno da ovde nije neophodno da ste posebno talentovani, što ne znači da će svakome ići od ruke stvaranje ovakvih dela, ali će biti dovoljno to što imate osećaj za boje i njihove odnose, to što imate kreativan duh i motiv da stvorite nešto posebno. Ono što, ipak, jeste neophodno su akrilne boje, podloga na koju ćete boje razlivati i glavni lik među njima - Pouring medijum.
Kakva podloga je potrebna za tečno slikarstvo?
Što se tiče podloge na kojoj ćete dela stvarati, ako ste mislili da to mora biti slikarsko platno - ne mora. Možete raditi i na komadu drveta (drvenoj ploči, poklopcu drvene kutije, na podmetačima ili sličnim predmetima), možete raditi na debljem papiru, kartonu, pa čak i na staklu, plastici ili metalu.
Praktično, svaki materijal koji može podneti akrilne boje će doći u obzir, samo je važno da podloga bude lagana i ne prevelika kako biste je mogli lako pomerati (shvatićete za koji trenutak zašto je to bitna karakteristika). Takođe je važno da uradite pripremu svakog materijala koji nije uobičajena podloga za slikanje poput platna kako bi delo bilo trajno.
Akrilne boje
U ovu svrhu možete koristiti isključivo akrilne boje. S obzirom da su su na istoj (akrilnoj) bazi kao i tečni medijum, one se bez problema sa njim mogu mešati. To mogu biti boje bilo kog brenda, ali imajte na umu da se boje različitih proizvođača razlikuju po jačini pigmenta, količini veziva i po količini vode koju u sebi sadrže, što dovodi do toga da njihova gustina nije uvek ista.
Ne smete biti iznenađeni niti odustati ako vaša slika ne uspe iz prvog puta. Baš zbog tih naizgled minimalnih razlika među akrilnim bojama može doći do problema i do toga da boje nisu dovoljno tečne te da efekat izostane. Svakako ćete nakon nekoliko pokušaja naći pravu meru i početi da uživate.
Profesionalni tečni medijum
Došli smo do najbitnijeg dela – tečni medijum zahvaljujući kom akrilne boje dobijaju tečnu strukturu i dodatni sjaj po sušenju. Ovom prilikom ćemo vam predstaviti dve varijante među kojima postoje vrlo male razlike u načinu upotrebe i završnom izgledu, ali postoji značajna razlika u ceni, pa je dobro da znate šta možete očekivati od svakog od njih. Proces upotrebe se u oba slučaja zasniva na tome da ćete prvo postaviti platno ili kakvu drugu podlogu u horizontalni položaj i potruditi se da bude idealno ravna kako biste mogli da kontrolišete razlivanje boja. Akrilne boje ćete sipati u zasebne posudice i u njih dodati određenu količinu vode i medijuma, dobro izmešati, a potom ih razlivati po podlozi. Jednostavnije nego što ste očekivali.
Pouring medijum brenda pentart
Ako se odlučite za Profesionalni tečni medij brenda Pentart koji je finansijski povoljniji trebate znati da ga u akrilnu boju možete dodavati u različitim količinama, ali da je preporučena količina za ovu tehniku 50-100% u odnosu na boju (boja:medijum = 1:2 ili 1:1). Boji neće oduzeti intenzitet niti je učiniti previše transparentnom, a osim što ga možete koristiti za "fluid painting" možete ga koristiti i u klasičnom slikarstvu kao sredstvo kojim ćete boju razrediti a da ona sačuva intenzitet i pokrivnost.
Liquitex Pouring medijum
Nešto finansijski jači je Pouring medium brenda Liquitex. I sa njim se takođe možete igrati i eksperimentisati dodavanjem različitih količina u boju, ali je preporučljiv odnos boje i medijuma 1:4. Visoki sjaj nakon sušenja je ono što je prednost ovog medija. Jedan od načina za upotrebu će biti da svaku nijansu mešate zasebno sa medijumom u malim plastičnim čašama, a da ih onda sve naspete u veću, blago pomešate i razlijete po odabranoj podlozi - tako ćete dobiti zanimljive slučajnosti. Ukoliko ipak želite veću kontrolu nad razlivanjem boja, naš savet je da se poslužite bočicama sa dozerima na vrhu.
Tečno slikarstvo, naravno, nije jedini način da iskoristite tečne medijume. Niti je strogo određeno da u ovoj tehnici morate mešati samo akrilne boje i medijum, već se možete igrati dodavanjem drugih proizvoda na akrilnoj bazi, glitera i pigmenata. A u jednom od narednih tekstova čitaćete o kombinovanju Pouring medijuma sa proizvodima koji nisu na akrilnoj bazi, što rezultira stvaranjem barica/kružića/tačkica ili kako ste ih već vi nazvali.